Mai unsprezece

M-am gândit să scriu o poezie prin care să mărturisesc că nu mai e poezie în mine. M-am gândit apoi mai bine şi-am vrut să scriu o proză poetică, tot de confesiune, în care să spun că niciodată n-a fost mai multă poezie în mine, doar că poezia ce mă locuieşte e proastă. Sunt ca un Eminescu realist, ca un Bacovia optimist, ca un Stănescu lucid ori ca un Blaga care ştie de ce l-a trimis mama lui în lumină*. Sunt fără identitate. Fără început, doar cu sfârşit. Sunt obsesia nejustificată faţă de persoana I. Sunt o rană pe care o zgârii fără să o las să se vindece doar pentru că îmi place cât sunt de roşie pe sub negru.

 

Unde se termină liniştea mea şi de la ce a început?

Să mai îndrăznesc să sper că aerul rece o sa-mi amintească vreodată de altceva decât de mormânt?

 

Nu ştiu să fiu sinceră fără explozii de artificii, fără culoarea adjectivelor care să-mi aducă lumină în minte. Zeci de mii de cuvinte care mă lasă să-mi exprim nimicul. Verbe de mişcare pentru drumul drept către sfârşit. Adverbe de mod pentru cum o să mă termin şi de timp pentru când o să se termine şi de loc pentru unde să merg să se termine? Interjecţii nu sunt destule pentru tremuratul sufletului meu, nici subiecte pe care să pot da vina. Doar adjectivul îmi face dreptate. Sunt singuratică, sunt singură. Singuraticii sunt singuri sau ipocriţi.

 

Viaţa e ca un tangou cu tine însuţi. Te laşi pe spate, te aţâţi, îţi ridici picioarele şi te răsuceşti, totul pentru un climax artistic care vine şi trece şi-ţi rămân doar aplauzele celorlalţi, asta dacă s-a obosit cineva să te privească. Cine mă scapă de dansul infinit şi erotic al morţii?

 

 

*Nu ştiu nici azi pentru ce m-ai trimis în lumină.
Numai ca să umblu printre lucruri,
şi să le fac dreptate spunându-le
care-i mai adevarăt şi care-i mai frumos ?
Mâna mi se opreşte: e prea puţin.
Glasul mi se stinge: e prea puţin.
De ce m-ai trimis în lumină, Mamă,
de ce m-ai trimis ?

Aerul e rece.

~ de Diana pe Mai 11, 2014.

Lasă un răspuns

 
